nallwe

  • ۰
  • ۰

آموزش پیشاندونزی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 14

آموزش پیش‌دبستانی

کشوراندونزی

ساختار آموزشی

طول دوره آموزش پیش دبستانی1/ 2سال است که ازسن 4سالگی آغاز گردیده و تا سن6سالگی به طول می انجامد. این مقطع آموزشی در زمره آموزش رسمی و رایگان بوده اما گذراندن آن برای کودکان اجباری نمی باشد. طبق آمارسال 1994،نسبت مربیان به کودکان در مراکز آموزش پیش دبستانی به نسبت 9/ 16است.این آموزش مبنایی است برای رشدو ارتقاء دانش،مهارت وقوه ابتکارکودک،ازمیان انواع آموزشهای پیش‌دبستانی،مهدکودک رایجتراست که مدت یک تادوسال برای کودکان4تا6ساله بطول می‌انجامد.کودکستان نیز برای بچه‌های 3ساله و کوچکتر است.

تعداد کل معلمان

تعداد کل ثبت نامی

تعدادمدارس

سال تحصیلی

29367

1604208

39121

199

93429

1614715

39284

1991

95585

1596283

40007

1992

96466

1636342

40506

1993

کودکستان و مهد کودک

کودکستان(KB) مؤسسه‌ای است برای رفاه اجتماعی کودکان و یکی از مدارس پیش‌دبستانی به حساب می‌آید. اساسی‌ترین اهداف این گونه مؤسسات این است که فعالیتهای آموزشی را فراهم ببینید که باعث رشد و توسعه جسم وذهن کودکان شود وهمچنین نیروی ابتکار، خلاقیت و تفکر آنان رانیزرشد دهد.مهد کودک(TPA) برای مراقبت از نوزادانی که والدین آنها مشغول به کار هستند تدارک دیده شده است. در کشور اندونزی، سازمانهای مربوطه همچون سازمان امور اجتماعی، سازمان فرهنگ و آموزش و انجمنها و مؤسسات خود اداره می‌شوند. براساس قانون مصوبة دولت درباره آموزش پیش دبستانی، تنها کودکان زیر سه سال می‌توانند در کودکستانها و مهدکودکها پذیرفته شوند. با وجود اینکه اطلاعات متناوب دقیق و کاملی از تعداد کودکستانها و مهد کودکها در دسترس نیست، اما می‌توان تعداد این نوع مؤسسه، در کشور اندونزی را نسبتاً کم تخمین زد. از اطلاعات بدست آمده در سال 1997 این طور برآورد می‌شود که از میان کودکستانهای موجود در استانها و شهرهای بزرگ اندونزی تعداد 202 کودکستان با ظرفیت 6185 نفری، از سری مؤسسات خصوصی اداره می‌شده‌اند و حدود 759 مهدکودک با ظرفیت 17048 نفری، که در ادارات، بازارها و باغها قرار داشتند از طرف دولت حمایت می‌شده است. تقریباً می‌توان گفت که تعداد کودکان 3 تا 5 سالی که در برنامه‌های ECD از طریق KB(کودکستانها) و TPA(مهدکودکهایی)که ازسوی سازمان امور اجتماعی وسازمان فرهنگ و آموزش(MOEC) اداره می‌شوند، نسبتاً کم است. این رقم درسال 1997 به 14/0 درصد در سطح مهدکودکها و 005/0 درصد درسطح کودکستانها می‌رسد. اطلاعات جمع‌آوری شده که میزان شرکت کنندگان را که بر اساس جنسیت آنها تخمین زده، قابل دسترسی نیست. بر اساس اطلاعات بدست آمده در سالهای 1997 و1998، این‌طور به نظر می‌رسد که افزایشی بالغ بر19/10درصد در تعداد کودکستاتها وجود داشته‌است. بر طبق اطلاعات جمع‌آوری شده، هنوز همه استانها دارای کودکستان نمی‌باشند. از 27 استان، فقط 13 استان کودکستان دارند.

کودکستانها به‌ عنوان مدارس پیش‌دبستانی، از طریق کانان مدرسه‌ای به اجرا در می‌آیند تا کمکی باشند برای رشد نگرش اساسی، شناخت، مهارت و خلاقیت کودکان در بیرون از محیط خانواده قبل از ورود به مقطع آموزش ابتدایی. کودکان شرکت کننده در این کودکستانها، کودکان 4 تا 6 سال می‌باشند، چرا که در این مقطع آموزشی از کودکان شرکت کننده، انتظار می‌رود که قادر به درک و جذب برنامه‌های ارائه شده در این کودکستانها(TK) باشند. در کشور اندونزی این نوع آموزش هنوز از جمعیت بالایی برخوردار نیست، بطوریکه، با وجود افزایشی که در میزان ناخالص پذیرش((GER)Gross Exrollment Rate) وجود داشته است، اما هنوز آن طور که باید و شایست نیست. در نواحی شهرنشین میزان ناخالص پذیرش(GER) کودکان در کودکستانها بالغ بر 65/36 درصد در 1990 بوده است که این رقم تا 46/43 درصد در سال 1995 افزایش داشته است. این کاهش 96/41 درصدی درسال 1996 رخ داد و پس از آن کاهش‌ها و افزایش‌های نامحسوس دیگر نیز وجود داشته،و بالاخره در سال 2000 میزان ناخالص پذیرش(GER) را تا 30/42 درصد تخمین زده‌اند.در نواحی روستا نشین درصد شرکت کنندگان کمتر از نواحی شهری است. و از لحاظ کاهش و افزایش، همان وضعیت که در شهرها می‌بینیم در مورد آنها نیز صادق است. با وجودی کمی شرکت کنندگان، اما افزایشی را از 94/8 درصد تا 23/11 درصد مابین سالها 1990 تا 1995 داشته‌ایم. در طی یک دورة 10 ساله افزایش شمار کودکان دختر و پسر در کودکستانهای خصوصی بیشتر از کودکستانها عمومی بوده است.در سال 1990 شمار دانش آموزان در کودکستانهای خصوصی 42/16درصد بوده درحالی که شمار دانش آموزان در کودکستانهای عمومی فقط 07/0 درصد بوده است.هرسال این درصد افزایش پیدا کرد تا اینکه درسال 1995درصد شرکت کنندگان کودکستانهای خصوصی به 13/20 ودرصد شرکت کنندگان کودکستانهای دولتی به 10/0 رسید. شمار شرکت کنندگان در مدارس خصوصی در سال 1996 کاهش 86/18 درصدی داشته و در سال 2000 افزایش 88/19 درصدی. درحالی که کودکستانهای دولتی تا سال 2000، با وجود نامحسوس بودن، دائماً افزایش داشته است به طوریکه این درصد در سال 2000 تا 17/0 درصد تخمین زده شده است. شمار کودکان دختر و پسر در کودکستانهای دولتی به نظر یکسان می‌رسد، اما درکودکستانهای خصوصی نه. در سال 1990 تفاوت مابین تعداد کودکان دختر و پسر نسبتاً زیاد است بطوریکه 55/13 درصد کودک پسر و 51/19 درصد کودک دختر در این کودکستانهای خصوصی شرکت داشته‌اند. این رقم در سال 1995 تقریباً متعادل می‌شود و اینطور تخمین زده می‌شود که در سال 2000 شمار کودکان دختر 46/20 درصد و کودکان سر 31/19 درصد خواهد بود(الحاق جدول 6 را ببینید). علت این شرایط و وضعیت این است که بیشتر کودکستانها









سایر محصولات :
آموزش پیشاندونزی

آموزش پیشاندونزی ...

آموزش پیش دبستانیفرانسه

آموزش پیش دبستانیفرانسه...

آموزش پیش دبستانی 10 ص

آموزش پیش دبستانی 10 ص...

آموزش پرورش و تولید میگو 17 ص

آموزش پرورش و تولید...

آموزش و پرورش

آموزش و پرورش...

آموزش و پرورش پیش از دبستان

آموزش و پرورش پیش از دبستان...

آموزش و پرورش اثر بخش چیست 6 ص

آموزش و پرورش...

آموزش مهارت های زندگی و نقش مشاوره 18 ص

آموزش مهارت های زندگی...

مقاله FPGA CPLD زبان برنامه نویسی VHDL

مقاله FPGA CPLD...

آموزش قراردادی 25 ص

آموزش قراردادی 25...

آموزش ضمن خدمت و آثار آن بر افزایش کارآیی

آموزش ضمن خدمت و...

آموزش زبان خارجی و عوامل افت تحصیلی

آموزش زبان خارجی...

آموزش بزرگسالان در جهان

آموزش بزرگسالان در جهان...

آموزش بزرگسالان 20ص

آموزش بزرگسالان 20ص...

آموزش برای همه 16 ص

آموزش برای همه 16 ص...

آموزش الکترونیکی

آموزش الکترونیکی...

مقاله جایگاه فیبر و ادوات نوری در شبکه مخابراتی نسل آینده NGN

مقاله جایگاه فیبر و ادوات نوری در...

آموزش اثر بخش معلم از نظر گوردون 11ص

آموزش اثر بخش معلم...

آموزش ابتدایی 10 ص

آموزش ابتدایی 10 ص...

آموزش ، تشویق ، تنبیه

آموزش ، تشویق ، تنبیه...

دانلود مقاله مقایسه دستورالعمل بانکها و صندوق قرض الحسنه

دانلود مقاله مقایسه دستورالعمل بانکها...

آموزش 27 ص

آموزش 27 ص...

مجموعه ای از فرم الف و ج کارورزی برای دانشجو معلمان

مجموعه ای از...

آلودگی محیط زیست 10ص

آلودگی محیط زیست 10ص...

دانلود مقاله تونل سازی

دانلود مقاله تونل سازی...

آلودگی آب آلودگی هوا 14ص

آلودگی آب آلودگی...

آشنایی با تاسیسات الکتریکی

آشنایی با تاسیسات الکتریکی...

آشنایی با برخی مفاهیم و واژه های مورد عمل در بازرگانی خارجی

آشنایی با برخی مفاهیم و واژه های...

آموزش پرورش در پرتو هوش هیجانی و کاربردهای آن

آموزش پرورش در پرتو...

آشنایی با برخی مفاهیم اساسی حسابداری مدیریت هزینه یابی برمبنای فعالیت، ارزیابی متوازن و ارزش افزو

آشنایی با برخی مفاهیم اساسی حسابداری...

آشنایی با حسابداری

آشنایی با حسابداری...

بررسی چسبندگی پوشش الکترولس به زیر لایه پلاستیکی در فرایند آبکاری پلاستیکها

بررسی چسبندگی پوشش الکترولس به زیر لایه...

آسیا 30 ص

آسیا 30 ص...

آزمون های تشریحی

آزمون های تشریحی...

پاورپوینت یادگیری تقویتی

پاورپوینت یادگیری تقویتی...

آزادی فردی و حدود آن در حکومت اسلامی 18 ص

آزادی فردی و...

مقاله اثرات تنش خشکی در مراحل انتهای رشد ارقام بهاره کلزا

مقاله اثرات تنش...

آرتریت 6ص

آرتریت 6ص...

آرتروز 12ص

آرتروز 12ص...

آرایه های ادبی

آرایه های ادبی...

آرایه های ادبی

آرایه های ادبی...

آرایه های ادبی 16 ص

آرایه های ادبی 16 ص...

پاورپوینت گنبد سلطانیه

پاورپوینت گنبد سلطانیه...

جمع‌آوری و تدوین استانداردهای مستند سازی ISO IEEE

جمع‌آوری و تدوین استانداردهای مستند...

آرامش به جای استرس امتحان 16ص

آرامش به جای استرس امتحان...

آدمی و میکروبها 6ص

آدمی و میکروبها 6ص...

آداب و رسوم و گویش نیشابوری 31ص

آداب و رسوم و گویش نیشابوری 31ص...

آداب و رسوم خراسان 50 ص

آداب و رسوم خراسان 50...

پاورپوینت گزارش مقدماتی زمین لرزه بم در پنجم

پاورپوینت گزارش مقدماتی زمین...

دانلود پاورپوینت بررسی آرماتوربندی و دیوار برشی

دانلود پاورپوینت بررسی آرماتوربندی و دیوار...

پرورش کرم ابریشم 13 ص
تحلیل فضا های شهری کاربری درمانی ( بیمارستان) 61 ص
امامت و امامان دوازده گانه 77 ص
اثرات ورزش بر سلامتی بدن 34 ص
سوره های قران و ترجمه برخی آیات
سوره فلق
سوره فاتحه
سوره المائده آیه 6 12ص
سوره احزاب
فیوز های الکتریکی
توضیحات بیشتر - دانلود
حمل و نقل در چاه 19 ص
حمل و نقل 18 ص
حفاظت از محیط زیست 10 ص
حد و پیوستگی 9 ص
تک یاخته‌ها 33 ص

کلمات کلیدی :میزان ناخالص پذیرش رکت کنندگان کودکستانهای طلاعات معzwnj آوری داره میzwnj شوند مدارس پیشzwnj دبستانی رکت کنندگان کودکان ختر کودکستانهای صوصی میزان ناخالص ناخالص پذیرش مار کودکان کودکستانهای ولتی میzwnj کودکان کودکستانها کودکستانهای کنندگان فزایش طلاعات پیشzwnj کودکستان
  • ۹۶/۰۹/۱۳
  • مدیر وبلاگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی